Sweetspot Vision

Sweetspot Vision

Sweetspot Vision är ett helt nytt system för digital skyltning i butikshyllan. För första gången är det nu möjligt att kommunicera med konsumenten, i butik, med det media som växer mest av alla – film. Skyltning med rörligt material mer än fördubblar uppmärksamheten och Sweetspot Vision skapar helt nya möjligheter för varumärkesbyggande och säljdrivande kommunikation.

On-line

Displayerna är individuellt uppkopplade mot vår server i ett eget nätverk. Det innebär att unika budskap kan skapas ned till enskild butiksnivå. Budskapen kan skapas för lång eller kort livslängd och om ni önskar kan konsumenten mötas av ett nytt budskap vid varje besök. Budskapet kan uppdateras en gång i timmen via ett enkelt och tydligt gränssnitt.

Design

Sweetspot Vision är designat för att passa i butikshyllan. Ytan som används är oftast redan idag oanvänd vilket innebär att outnyttjad yta förvandlas till högeffektiv säljyta. Skärmarna smälter in i butikens egen inredning och monteras med kraftiga magneter. Plug-and-play ger snabb montering och ingen installation förutom ström behövs.

Resultat

Sweetspot Vision: Varför gör vi det här?

Undersökningar visar att fler än dubbelt så många hela 106% kommer att uppmärksamma en skyltning med rörligt innehåll. 125% mer kommer att stanna vid en rörlig exponering. 135% fler kommer att ta upp och titta på produkten som skyltningen avser. Med hjälp av rörlig exponering är förhoppningen att dialogen med konsumenten blir mycket mer direkt, aktuell och säljande. 

Genom att använda sig av digitala lösningar så sparar man både pengar och resurser speciellt när man har ett system som sköter sig självt. Detta system är mer hållbart än till exempel traditionell skyltning.

Skärmarna är individuellt uppkopplade mot ett 3G nät vilket betyder att uppdateringar av content sker per automatik vilket gör att budskapet kan bytas när som helst. Konsumenter blir allt mer vana vid digitala lösningar och att införa det i en butiksmiljö med skärmar som har rörligt material gör att butikers sätt att marknadsföra sina produkter blir modernt.

Vad tycker butikerna?

 

 

 

 

 

Vad tycker branchmedia? 

Vill du veta mer läs intervjun med Jesper och Susanne!

Kommentarer från säljare

 

 

 

 

 

Jesper Friman, stormarknadschef Coop Forum, Bäckebol, Göteborg

”Butiksaktiviteter och erbjudanden i butik blir viktigare än exempelvis SA/VA i framtiden. De konsumenter som på sin brevlåda tackar nej till reklam får ju ändå inte dessa och de är många”

”Sweetspot Vision är snyggt och smart. Allt material som leverantören vill visa i annonser, i tv-reklam och på Internet återkommer i butikshyllan. Skärmarna smälter in väldigt bra i avdelningarna. Jag skulle förresten själv vilja förfoga över ett antal skärmar för att kunna skapa egna erbjudanden i butiken. Jag är säker på att det både skulle öka försäljningen och konsumenternas uppfattning om att de befinner sig i en modern butik.”