Roliga kampanjer på Way Out West del II

19 augusti, 2015

Fokus på sociala medier, happenings och trender

Vi fortsätter att kolla in roliga kampanjer på Way Out West. Flera sponsorer hade skapat kreativa happenings med koppling till sociala medier och aktuella trender. Många sponsorer delade även ut gåvor och provsmak och erbjöd trötta festivalbesökare en plats att vila och ladda mobilen på. Här är några av våra favoriter!

Doritos

Precis som många andra sponsorer kopplade även Doritos sin vistelse på Way Out West till sociala medier, men på ett lite annorlunda sätt. De hade nämligen en gigantisk kanon som sköt Doritospåsar till besökarna, men för att få en påse snacks behövdes det hashtagas. Ju fler som hashtagade på sociala medier desto mer Doritos sköt kanonen ut till besökarna.

Metro

En stor trend i sommar är henna- och metallictatueringar, vilket Metro Mode givetvis hade snappat upp och erbjöd festivalbesökarna att få just sådana. Dessutom fanns ett peppigt dansgolv, roliga brädspel att spela och det delades ut uppskattade tygpåsar.

Sony

Som många andra sponsorer på Way Out West hade Sony en instagramtävling där man kunde vinna olika fina premier. Tävlingen gick ut på att man skulle ladda upp ett klipp där man gjorde av med så mycket energi som möjligt och hashhtaga med ‪#‎activewithsony. Energi verkade även vara Sonys tema under festivalen och det erbjöds både en laddningsstation till mobilen, olika tv-spel och även ett gigantiskt hamsterhjul att springa i.

Fler kampanjer att inspireras av hittar ni här i vårt tidigare inlägg!

 

Heinz snygga och smar… 18 augusti, 2015 Barilla tar vara på … 20 augusti, 2015