Ny kampanj för Orklas Nutrilett

30 augusti, 2016

Kampanj som vänder trenden

År 2016 är snabba bantningskurer och olika sorters viktminskningsdieter inte lika hett, däremot är en hälsosam livsstil något som hos många står högt i kurs. Vad kanske inte så många tänker på är att Nutriletts produkter passar både utmärkt när man inte hinner äta en vällagad lunch eller när blodsockret är lågt och godishyllan lockar med sina snabba kalorier. Att istället välja ett hälsosamt mål eller mellanmål från Nutrilett kan för många göra att vikten hålls i schack och att hälsan prioriteras. Vårt uppdrag blev helt enkelt att hjälpa Nutrilett att inspirera kunden att göra den koppling.

Smoothiemixer för att belysa Nutriletts del i en hälsosam livsstil

För att förtydliga Nutriletts roll som en del av en hälsosam livsstil tog vi fram en köp och få-kampanj där konsumenten fick en praktisk och trendig smoothiemixer när de handlade Nutriletts produkter. Smoothies är både gott och nyttigt och blir perfekta som mellanmål. Dessutom kan man blanda i Nutriletts egna produkter om man vill göra sin smoothie lite mer matig. Tillsammans med mixern passade vi på att skicka med en informativ och inspirerande folder med goda smoothierecept och information om Nutriletts peppande Willpowergrupp.

Både i butik och på nätet

Nutriletts kampanj finns i 300 butiker runt om i landet. Eftersom att smoothiemixern är en eftertraktad produkt bestämde vi oss för att även de som inte sett kampanjen i butik eller om den tagit slut i butiken skulle kunna vara med och ta del av erbjudandet. På både sociala medier och på displayen i butik kommunicerar Nutrilett hur man som konsument enkelt kan registrera sitt kvitto i mobilen och få en mixer hemskickad.

Läs också: Starts varumärkesbyggande kampanj

 

Klädföretaget som g… 24 augusti, 2016 Kiviks Musteris stora… 19 september, 2016