Kiviks Musteris stora sommarkampanj Festfixaren

19 september, 2016

Kampanj både i butik och på sociala medier

Inför sommaren 2016 ville Kiviks Musteri uppmärksamma sitt cidersortiment och driva på försäljningen i butik ordentligt. Vi fick i uppdrag att ta fram en kampanj som löste detta.

Festfixaren

Kampanjen skulle gå ut under Q2 alltså under vår och försommaren, vilket för många är en period full av fest med både långhelger och högtider. Med det i åtanke ville vi ha en riktigt inspirerande  butikskampanj som tryckte på hur självklart Kiviks Musteris cider gör sig vid dessa glada stunder. Resultatet blev den tvådelade kampanjen Festfixaren, där konsumenten fick en selfiepinne direkt när de handlade Kiviks Musteris cider och dessutom hade chans att vinna en portabel stereokyl.

Kampanjen i butik

Festfixaren i butik

#FestligaStunder på sociala medier

För att även aktivera konsumenterna på Kiviks Musteris sociala medier och skapa yta och action i butiken tog vi fram en kombinerad butiks- och instagramtävling. I tävlingen kunde konsumenten vinna en unik kylbox utrustad med hjul och högtalare, perfekt att ta med till stranden eller picknicken för att både få sin cider kyld och samtidigt höra sin  favoritmusik. Genom att dela en bild på en festlig stund på Instagram hade konsumenten chans att vinna stereokylen som fanns utplacerad i olika butiker.kiviks_musteri_festliga_stunder2

Tävlingsbidrag på Instagram

kiviks_musteri_festliga_stunder3

Läs också: Starts varumärkesbyggande kampanj

Ny kampanj för Orkla… 30 augusti, 2016 Billys action marketi… 29 november, 2016