Exponering i butik som tar plats i sociala medier

27 augusti, 2018

Butikskampanjen ”Sommarens skönaste solstol” nådde spridning i sociala medier som följd av lokala konsumenttävlingar.

Den klassiska trästolen är grunden i exponeringar runt om i landet.  Stolens modell är en av liknande varianter som synts mycket i annonser och media under de närmast föregående säsongerna och har därför ett högt upplevt värde och hög attraktivitet. Shoppers ges också möjlighet att vinna en egen stol genom konsumenttävlingar i butik eller genom att skicka in en svarstalong.

Vissa butiker skapade egna konsumenttävlingar via sina Facebook- och Instagramkonton och skapade på så sätt livlig trafik på sociala medier.

Sommarens skönaste solstol är specialtillverkad för Colgate-Palmolive och utvald för att tillsammans med varumärkets produkter och övrigt kommunikation i print, signalera en lång och skön sommar.

Allt kampanjmaterial distribueras direkt till butik via sweetspot.systems. en logistitjänst som frigör säljkåren från lager och transporthantering.

Idé, design och produktion av kampanjens delar är gjord av oss på Sweetspot Communication.

Köp & få kampa… 21 augusti, 2018 Digital exponering i … 30 augusti, 2018