Content i butikskampanj

20 mars, 2015

Content marketing i form av en kokbok

I kokboksformat delar Blue Dragon med sig av asiatisk matlagningsteknik och smakfulla recept.

Boken är full av härliga bilder och beskrivningar av relativt enkla och snabba måltider som passar både till vardag- och helgmiddagar.

Butikskampanjen bjuder in till provköp av produkter

De lättlagade recepten tar konsumenten på en matresa i Asien och bjuder på smaker från Japan, Kina, Thailand, Korea och Vietnam.

Genom att köpa tre produkter ur Blue Dragons sortiment får konsumenten, utan extra kostnad, en kokbok fylld med läckra, lätt- och snabblagade asiatiska rätter.

Verktyg för återköp av produktsortimentet

Återköp uppmuntras genom bipackade rabattkuponger för utvalda produkter inom Blue Dragons sortiment, samtidigt som konsumenten uppmanas att hitta fler recept och mera information på www.bluedragon.se.

 

Sweetspot System kvalitetssäkrar din butikskampanj från idé via produktion och logistik ända fram till butiksarenan.

Mätningar visar att kampanjerna uppskattas av butikerna, att de skapar merförsäljning för varumärket och är ett starkt verktyg för säljkåren.

 

 

 

 

 

 

Fina ord från Kiviks… 18 mars, 2015 Ny spännande kampanj… 23 mars, 2015