Start

Nylansering av Start Granola

Start har nyligen lanserat fyra olika smaker på sin granola som också vänder sig till en ny målgrupp. De ville ha en kampanj som uppmärksammade deras nya produkter och samtidigt som den också skulle engagera målgruppen.  Med det i åtanke tog vi fram en kampanj med fokus på att driva på försäljningen direkt i butik och samtidigt bygga en relation med konsumenten.

Skapa action i butiken

Resultatet blev action marketing-kampanjen ”Start to go” där den tvådelade yoghurtbägaren utgjord navet i kampanjen som en köp och få-produkt

direkt i butiken. Yoghurtbägaren var en mycket eftertraktad produkt, förmodligen för att den är perfekt för alla som är på språng men samtidigt vill kunna få i sig en god frukost eller ett gott mellanmål.

Bygga en långvarig relation

För att få inspirera konsumenterna till vidare användningsområdet för Start bifogade vi även en receptfolder i varje förpackning innehållandes några av Starts goda recept. Dessutom hjälpte vi Start ta fram ett Instagramkonto och satte igång en rolig konsumenttävling för att få fart på kontot och aktivera följarna.

Sammanfattningsvis var ” Start to go” en kampanj som drev på försäljningen i butik och samtidigt skapade en återkommande relation med konsumenten.

 

22 december, 2017

Kiviks Musteris Äppe… 5 januari, 2016 Axa 22 december, 2017