Housegard

Housegard och kampanjen som visar omtänksamhet

Housegard är ett företag som jobbar med säkerhetsutrustning. För att öka försäljningen och förstärka bilden av Housegard som ett omtänksamt och pålitlig varumärke ville de ha vår hjälp att ta fram en kommunikativ kampanj.

Säljdrivande goodwill kampanj

Vi tog fram kampanjen ”Omtanke på riktigt” som gick ut på att ge kunden en praktisk första förbandslåda i samband med ett köp av en brandsläckare. Förbandslådan lockade många till köp och fungerade även som ett bra verktyg för att visa på Housegards omtänksamhet, kompetens och att de verkligen bryr sig om sina kunder.

Triggande butiksskyltning

För att synas i butiken tog vi fram en snygg och triggande exponering i form av skyltar och ställ. Fokus låg på att skapa en smart och tydlig kommunikation som lockade till försäljning och snabbt förmedlade kampanjens budskap.

4 mars, 2015

Dogman 4 mars, 2015 butikskampanj-portfoliobild_dogman Finn Crisps resekampa… 5 augusti, 2015