Blue Dragon

Blue Dragon och receptboken som skapar återkommande kunder

Blue Dragon är en tung aktör i kategorin asiatisk mat och har ett brett sortiment med produkter från Thailand, Vietnam och framförallt Japan.

Slagkraftig kampanj för att driva volym

Blue Dragon ville ha en slagkraftig kampanj som såväl driver volym som befäster varumärkets ställning inom kategorin Asiatisk mat. För att göra detta tog vi fram en receptbok fylld med goda recept från det asiatiska köket som kunden fick i samband med köp av Blue Dragons produkter.

Content marketing för att skapa återkommande kunder

Boken fungerade både som en köptrigger och även som ett bra verktyg för att skapa content marketing. Genom att tipsa kunden om goda recept uppmärksammas även Blue Dragons produkter. Det gör att många kunder väljer att återkomma och fortsätter att handla Blue Dragons produkter.

Butiskdisplay som syns

För att skapa en lyckad kampanj är det även viktigt att synas och sticka ut. Därför tog vi fram kommunikativ butiksdisplay i linje med Blue Dragons varumärkesprofil. Skyltar och ställ utformades på ett attraktivt och utstickande sätt i butiken som tydligt förmedlade kampanjens budskap.

4 mars, 2015

Kiviks 4 mars, 2015 butikskampanj-portfoliobild_kiviks butikskampanj-heinz-portfoliobild Heinz 4 mars, 2015