Lantmännen unibake

Lantmännen Unibake och lanseringskampanjen med samlarvärde

Lantmännen Unibake är en av Europas främsta brödproducenter och i samband med lanseringen av deras nya produkt Hatting Bagels ville de ha vår hjälp att skapa en kampanj som uppmärksammade deras bagels och breda sortiment.

Trendiga assietter för att skapa Action marketing
De allra flesta som varit i USA har nog också ätit bagels och många av dem som ännu inte varit där, har ändå hört talas om de mytomspunna bröden genom tv-serier och filmer, eller läst om dem i deckare och reportage. Inspirerade av det och trenden kring resa, mat och inredning tog vi fram fyra tilltalade assietter med snygga New York-motiv som kunden fick i samband med köp av Hattings Bagels.

Många valde att flerdubbla sina köp
Assietterna förpackades i snygga presentförpackningar med ett motiv i varje. Det gjorde att många konsumenter valde att flerdubbla sina inköp av bagels för att kunna samla ihop alla fyra assietter till en liten servis.

Uppseendeväckande butiksdisplay
För att uppmärksamma kampanjen på bästa vis i butiken producerade vi även snygga och praktiska butiksdisplayer. Fokus låg på att ta fram uppseendeväckande och kommunikativa skyltar och ställ som skapade en egen yta i butiken och uppmuntrade till köp.

Lyckad kampanj
Kampanjen för Hatting blev mycket uppskattad och vinstgivande och totalt skapade kampanjen över 50 000 direktköp.

2 februari, 2015

SB12 – Kom när… 2 mars, 2015