Axa

Axas ompositionering

Axa är i färd med en ompositionering för att bredda sin målgrupp. Axas tidigare kommunikation har präglats av sportighet och hård träning. Med ompositionering

vill Axa istället visa att deras produkter passar alla som vill leva ett aktivt liv och inte bara de allra sportigaste. Genom att äta Axas produkter får kroppen energi som

skapar positiva cirklar, vilket gör att man blir mer aktiv för att man helt enkelt orkar. Den nya inriktning manifesteras med nytt utseende både för produkterna och i

butiken.

Målsättning

Vårt uppdrag blev att ta fram en kampanj som förstärkte och framhävde Axas nya ompositionering, öka försäljningen i butik och ge säljarna bra material att jobba med

samt möjliggöra fortsatt kommunikation med konsumenterna.

Kampanjen

För att nå målsättningen tog vi fram en trendig plåtburk, med Axas logga och ledord ”Superhavre” stansad på locket. I burken passade vi även på att stoppa i en folder med

information om Axas nya produkter och deras produktion. Kampanjen har gått både i Sverige och Finland, och blivit mycket uppskattad av såväl säljare och konsumenter.

22 december, 2017

Start 22 december, 2017 Wasa 22 januari, 2018